reklama

Flexibilita či zdravý sedliacky rozum v opatrovateľstve

Dobrý deň, pani Ovšená. Čo vás k nám privádza? pýta sa s nacvičeným, distingvovaným úsmevom pani za stolom v Agentúre, ktorá sprostredkuváva prácu opatrovateľkám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

"Dobry dzeň, som še chcela opitac, či bi sce mi nedaľi dajaku rodzinu v Rakusku, toten kurz som sebe už zrobela, aj kurz nemčiny mam, kuknice" - žena v strednom veku, čiže okolo 60tky, vyťahuje z veľkej kabely papiere a strká ich pani Distingvovanej popod nos. "Rodinu Vám dať nemôžeme, isto máte už vlastnú, ale pozriem sa, či nemáme pre vás vhodného klienta" - pousmeje sa pani Distingvovaná, nadradeným pohľadom ošacuje oproti sediacu ženu od hlavy až po pätu , pri pohľade na jej botasky prevráti očami a podvedome zasunie nožičku do svojich High Heels pod stolom.
"Noo, mala by som tu jednu klientku, len neviem, či to tam zvládnete na začiatok. Ale momentálne si nemôžete veľmi vyberať, časy sú zlé. Povedzte mi niečo o sebe, ste flexibilná?"
"Co či som, fľeksibilna? ta jak že by som nebula. Furt som bula fľeksibilna. I jak toten muj povedzel, že sebe našol druhu, takoj som bula fľeksibilna a pošla som sebe robic toten kurs. Nebujce še pani. Na mne še možece spoľehnuc."
***
Jak bolo, tak bolo, pani Ovšena sa za pár dní ocitla v Taxíku smerom do Rakúska. Cítila sa trocha zvláštne, akosi nezapadala do zohratej skupinky žien, ktoré akoby jedna mater mala, napriek rozličnému veku. Každú zdobila značková sportová súprava, pohodlná na nočné cestovanie, u niektorých kombinovaná športovými zlatými príveskami a náušnicami, ak sa už len zlato športovým nazvať dá. 
"A vy kam cestujete pani", pýta sa vysoká, štíhla žena, zjavne udávajúca tón v aute, sediaca vedľa šoféra.
"No šak do Rakuska", hovori Bertuša, tak ju volali v celom Valale.
"No veď áno, tam cestujeme predsa všetci" -prevráti načierno orámované okále vodkyňa, "ale kam konkrétne? Koho striedate?"
"Ta dajaku Lilianu či Laylu či jaky fras. Take divne meno ma. Znace ju?"
Všetky pohľady v aute, upriamené na Bertušu, sa zmenili na súcitivé. Bertuša sa počas cesty podozvedala, aká ježibaba na voziku tam na ňu čaká, koľko desiatok striedačiek tam už strávilo pár dní, len poniektoré vydržali aj týždeň či celý, dvojtýždňový turnus. Nešlo jej do hlavy, ako len môže jedna stará, takmer bezvládna pani odplašiť toľko opatrovateliek. Ženy v aute sa len usmievali popod nos, a mysleli si svoje. Veď počkaj, však ty uvidíš...
***
Otvára jej mladé dievča, usmieva sa a núka ju ďalej. Sadnú si v kuchyni a začnú sa rozprávať. Layla jej v krátkosti vysvetlila základy, podrobnosti napísala do zošitka, ukázala jej dom a stihla ešte povedať, že aj ona, s pedagogickým a psychologicky zameraným vzdelaním je na túto klientku prikrátka a už sa tam veru nevráti. Nedá zo seba robiť slúžku. A pritom ani demenciou netrpí. Odrazu sa z vedľajšej izby ozve krik: 
"Schick sie weg du Trampl! Sie soll gleich verschwinden, und du auch. Ich will endlich meine Ruhe haben!!!"
Bertuška pozrie na svoju striedačku a usmeje sa. Chystá sa vykročiť do obývačky, ale tá ju zastaví: nechoď tam teraz, keď má baba zlú náladu, hodí po tebe čokoľvek čo jej pride pod ruku. Ako vieš po nemecky? Baba je alergická na tie, čo majú slabú nemčinu. Priprav sa na peklo...s týmito slovami sa rozlúčila a utekala k taxíku, kde už čakali netrpezlivé ženy.
Bertuška sa napriek varovaniu hneď vybrala do obývačky. Stará, neprívetivo vyzerajúca, obézna žena na vozíku ju prevŕtala očami a zvreskla: "Ich habe durst!" a zvedavo čakala na reakciu opatrovateľky. Bertuška si pomyslela: no kukaj tu, jaku beťarku mi pridzelili. No ta ja tebe ukažem.
"Du nix lernen bitte danke sagen"- vyblafla na ohúrenú babuľu vo vozíku.
"Du nix sagen bitte, ich nix geben Waser". Ledva sa stihla uhnúť pred letiacim ovládačom na televízor. 
"Gut, du nix gut, ich nix gut. Čau." A pobrala sa hore schodami do izby, ktorú mala pridelenú. Za sebou počula už len rozčúlené kričanie rozzúrenej starej ženy. Jak fajne, že jej nič nerozumim, naj sebe kriči keľo chce, pomyslela si a pustila sa vybaľovať kufor.Šak ona še skľudni, jak zisci že nema s čim prepinac telku zasmiala sa sama pre seba a po pol hodinke zišla opäť dolu. Ježibaba na ňu zazerala, ale nehovorila nič. Podala jej pohár minerálky a sadla si vedľa nej.....
No, to budze fajny oriešok. Už znam, čom chcela tota Agenturna pani znac, či som fľeksibilna.Ľem neznam, čom nechcela znac, či mam i nervy i trpezlivosc, bo tota tu doležitejša....., pomyslela si v duchu a bez slova sa vybrala chystať večeru....veď načo sa bude pýtať, aj tak sa ježibabe isto nič nebude pozdávať.
***
O dva týždne nasadá Bertuška do taxíka, kde už sedia známe tváre, ohromené, že ju vidia. 
"ta jak bulo Berti, šak hutor"- ozýva sa k nej milá pani z kúta.
"Ta jak bi bulo, pani general, ale ja ešči vekši " pousmeje sa, a začne v duchu premýšľať, kde si kúpi takú tú peknú značkovú športovú súpravu na cestu, keď sa sem o dva týždne bude vracať.....
***

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
"Akosi ste mi sympaticky"
"Akosi ste mi sympaticky" (zdroj: Web)
Jana Gaishüthner

Jana Gaishüthner

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fantazia moze byt casto dolezitejsiou ako vedomosti, pretoze tie su ohranicene.. Zoznam autorových rubrík:  moj denSúkromnéZamestnanie-Povolanie?

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu