reklama

Ako sa morálka stala mojou nočnou morou.

Nechceš si privyrobiť? Byť finančne nezávislým je niečo úžasné....nie každý, kto sadol týmto slovám na lep, tak urobil z hlúposti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Byť finančne nezávislým je niečo úžasné, hlavne v dnešnej dobe.Ak sa okolo seba poobzeráš, je to neuveriteľné, koľko ľudí si nedokáže zarobiť ani len na slušný život,makajú od vidím do nevidím,ale nežijú - prežívajú.
Už aj teba takto nejako podobne oslovila známa či známy, ktorú si dlhšiu dobu nevidela či nepočula? V tom horšom prípade tvoj blízky, či vzdialený príbuzný a v tom najhoršom niekto, koho si vážiš a máš voči nemu rešpekt. A to sa stalo mne....a ťaží ma to natoľko, že sa chcem verejne obnažiť a poukázať na to, že nie každý, kto sadne na lep, to urobil z hlúposti...
---------------------
Prvý krát som sa stretla s tzv. Multi Level Marketingom este v 90tych rokoch. Hnaná túžbou mladého človeka, privyrobiť si čosi k materskej, plná ideálov, som sa (po investovaní do nového obleku), bez konkrétnych informácií,vybrala na stretnutie, naivne dúfajúc, že si vyberú práve mňa.
Po zistení niekoľkých faktov - (jednalo sa o predaj produktov a získavanie ďalších predajcov), moja počiatočná eufória opadla. Vďaka mojej naivnosti a viery v morálnosť iných, bola by som veľmi ľahkým sústom. Pred vstupom do tohoto kšeftu ma zachránil hlavne fakt, že som nemala k dispozícii financie, ktoré boli podmienkou (zakúpenie roznych produktov, štartovacích balíčkov, či tzv. poplatkov za to, že vôbec smiete niečo predávať).
Po niekoľkých kritických otázkach a priznania, že momentálne nemám potrebné financie na rozpútanie tejto šialene úžasnej možnosti ako spraviť šťastnou seba a pol sveta, som bola nie veľmi diplomaticky vypoklonkovaná, aby som nerozptyľovala ďalšie desiatky motýľov, práve sadajúcich na svetlo.
-------------------

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebudem rozoberať, či sa u týchto predajcov jedná o pyramidu alebo nie, či sú tieto produkty ponúkané rôznymi firmami tie najsamlepšie, alebo či sedí cena a kvalita. Možno by to bolo prioritou pre mňa vtedy, v 90tych rokoch, ale nie dnes, keď nie je pre mňa problém kúpiť si azda aj 10 štartovacích balíčkov. 
Dnes premýšĺam nad tým, čo je horšie, ak ťa svet oberie o pár tisíc, alebo ak ti vezme ružové okuliare a ty na chvíľu stratíš rešpekt voči ľudstvu.
---------------------
Melissa (meno zmenene), je mojou kolegyňou. Poznáme sa cez 5 rokov. Spája nás práca, v ktorej hrajú morálka, čestnosť,dôvera, veĺkú rolu. Melissa je zdravotná sestra, ja pracujem ako ošetrovateľka. Melissu si vážim. Je vo svojom obore naozaj výborná, má veľmi dobré praktické i teoretické znalosti, úžasne vie komunikovať s našimi klientami, dôchodcami, odkázanými na pomoc mobilnej služby mesta v jednom rakúskom mestečku.
-------------------------
Jej ľudskosť mi imponovala už od chvíle, keď som ju spoznala. Určite to poznáte, všade, kde spolupracujú pracovníci s rozličným vzdelaním, sa automaticky vytvára akási hierarchia, hlavne na základe preberania zodpovednosti či možnosti delegovania práce na tých "pod tebou". 
Vždy som si vážila toho, že Melissa svoje postavenie nado mnou nezneužíva. Rokmi si vybudovala v mojich očiach postavenie niekoho, komu dôverujem, poznala moje starosti, zdravotné problémy, ale aj radosti, túžby a ciele. Keď sa teraz na to spatne dívam, otvárajú sa mi oči, a zisťujem, že to všetko bolo cielené a to, čo som nazývala priateľstvom, bola len dlhoročná, trpezlivá mravenčia práca niekoho, komu "s prepáčením", vymyli mozog. Ako si to povedala medzi riadkami - kto nie je s nami, je proti nám?
-----------------------
Už pred rokmi sa pokúsila "pomôcť mi". Veď to poznáte, človek sa posťažuje, že má nejaké kilá navyše, alebo je unavený a chýba mu energia. Melissa mala na to zaručenú pomoc, ale nemohla mi o nej povedať viac, pretože nie som na to ešte pripravená - to boli jej vlastné slová.
Napadlo ma, či nebude distribútorkou nejakých tých predražených produktov, ale nezamýšľala som sa nad tým. Veď mám predsa zdravý rozum, vždy mám predsa slobodnú voľbu či niečo kúpim, alebo odmietnem.
------------------------
Prešlo pár rokov, Melissa si empaticky všimla moje utrápené rozpoloženie, vypočula si moju tirádu o tom, ako vie byť občas psychicky namáhavé, prisposobiť sa Diabetu tak, aby som neskĺzla tam, kde je už potrebné brať medikamenty či inzulín. To bola presne tá voda, ktorú potrebovala na svoj mlyn.
Nenápadne začal maratón telefonátov, súcitných otázok, ako sa mi darí, ponúk s pomocou, kedykolvek ju budem potrebovat. Ak sa mi darilo zle, znamenalo to, že mi musí konečne pomôcť, len bohužiaľ tých, ktorým pomáha, je momentálne toľko, že musím ešte chvíľu vydržať.
Ak sa mi darilo dobre, znamenalo to, že je to len chvíľkové, a ak nezačneme s tým programom, o rok môžem rátať s tým, že budem nútená brať lieky na cukrovku. Takto sa to ťahalo istý čas, medzi tým získala odo mňa ešte niekoľko - pre ňu dôležitých informácií, a nastal ten deň, ktorý mal zmeniť môj život.
Dôležitý, draho oblečený pánko, s hranou empatiou a prehnanou milotou, sa mi venoval celé dve hodiny. 
Po zistení, že pri priložení prsta na nejaký zázračný prístroj, ten zistí percentuálne rozpoloženie môjho tela v rôznych oblastiach - a to len za 10€, (raz do mesiaca), som zostávala už len z jediného dôvodu. Nesklamať Melissu.
Pri objednavaní nejakých supervitamínov cez Melissu, som pri sume za 3 fľaštičky za 260€ necukla ani obrvou, z jediného dôvodu. Neublížiť a pomôcť Melisse, ved sme priateľky.
Pri podpisovaní zmluvy na akýsi internetový koučink za takmer 500€ ma už oblievali mdloby, ale podpísala som.Z jediného dôvodu, neuveriteľne ma bolelo počúvať Melissine drísty o tom, ako jej kôli nášmu priateľstvu záleží na mojom zdraví.
----------------------
Melissa ma nechala oddýchnuť si, zopár dní. Netušila, že som medzitým využila všetky možnosti, ako sa z toho vyvliecť. Nielen z dôvodu, že za "nič", som mala vysoliť moju mesačnú výplatu, ale hlavne z dôvodu, akým manipulatívnym zneužitím mojej dôvery, ma k tomu vlastne prinútila. Áno, prinútila. Ak by neargumentovala tým, že mi chce "len dobre", tak by som to jednoducho odkúpila a dala tomu zbohom, lenže problém je práve v tom - vy nemôžete tomu dať len tak zbohom, ak je v tom involvovaný človek, ktorému dlhú dobu dôverujete, máte voči nemu rešpekt a vážite si ho. Jednoducho - neveríte, že by ste sa nechali takto niekoľko rokov manipulovať.
---------------
Po tom, ako som jej to oznámila, prvý krát zneužila a využila svoju pracovnú pozíciu na to, aby som bola prinútená s ňou o tom diskutovať medzi 4očami.
Tento rozhovor vo mne na chvíľu zabil vieru v morálku. Vieru v ľuďí, v dobro. Zneužila všetky informácie, ktoré odo mňa získala v rámci priateľstva počas tých niekoľkých rokov, kedy do priateľstva veľa investovala - odrazu argumentovala spôsobom, kde využila všetky spôsoby, bežné v sektárskych organizáciách. Samozrejme, bola som jej dlhoročná "emotionálna investícia", nemohla sa predsa len tak vzdať.Hovorila priam fanaticky, poprela a zneužila svoju rolu profesionálnej zdravotnej sestry tým, že mi priam zakázala kupovať hoci len Vitamín C v lekárni, keďže len ich produkt má zmysel. Označila môjho partnera, ktorý nesúhlasil s takýmto spôsobom chudnutia za niekoho, koho mám radšej opustiť, pretože mu nezáleží na mojom zdraví.
-------------------
Milá Melissa.
Odkúpila by som od teba čokoľvek, už len z dôvodu, byť ti nejak nápomocná, byť ti dobrou priateľkou. Lenže tu nejde vôbec o predaj nejakého produktu.
Tu ide o to, akým sektárskym spôsobom,ktorý ty nikdy nepotvrdíš, si zneužila ty mňa, a ako zneužili oni teba. A ze sa to podarilo, svedci fakt, že už niekoľko nocí nespávam dobre a potrebovala som túto možnosť vypisania sa na to, aby som sa zbavila pocitu výčitiek, ktorý si mi úspešne naočkovala.
-------------------
To, ako táto mladá, inteligentná žena totálne stratila zdravý úsudok, zaprela morálku, ktorá je v jej zamestnaní zdravotnej sestry jedným z hlavných pilierov a fanaticky sa pokúšala a spočiatku aj dokázala zmanipulovat aj mna, mi hovorí to, ze tieto spôsoby predaja produktov nie sú nebezpečné z pohľadu straty nejakých tých eúr. Sú nebezpečné hlavne zo sociálneho hľadiska.
Rozvracajú rodiny, priateľstvá, susedstvá, izolujú týchto predajcov a dávajú obrovský priestor fanatizmu, hlavne vďaka ich seminárom a fanatickej davovej psychóze.
Čokoľvek vám tento predajca bude tvrdiť, proti jeho argumentáciám nemáte šancu a ani ju nehľadajte. Nehľadajte sa nájsť tú správnu odpoveď. 
Hľadajte si radšej nového priateľa, v horšom prípade rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-------------------
Mnohí z vás majú tieto skúsenosti za sebou. Mnohí si možno myslíte, že tento spôsob predaja je už neaktuálny. Mýlite sa. Existuje mnoho nových, potencionálnych klientov, ktorí sa nebudú rozhodovať na základe praktickosti, ceny, reálneho zárobku. Mnohí ľudia, ktorých sa bude tento trh pokúšať dostať do tejto mašinérie nerátajú s tým, že sa buduje práve na emóciách, osamelosti, sociálnej izolácii potencionálnych predajcov.
Nepodporujte manipuláciu s citmi.

Jana Gaishüthner

Jana Gaishüthner

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fantazia moze byt casto dolezitejsiou ako vedomosti, pretoze tie su ohranicene.. Zoznam autorových rubrík:  moj denSúkromnéZamestnanie-Povolanie?

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu