reklama

Ta take Vianoce ešci u nas nebuli

No, ľudkove mojo, povim vam, teho roku sme mali bars šumne Vianoce....take Vianoce sme ešci nemali.. šicko zacalo skoro rano, jak muj Pišta došol z nočnej a zobudzil me s kahveju. Normalne ze romantika jak v totych filmoch, znace, dze še promenaduje šumny chlop v trenirkoch a noši do posceli šumnej zenskej ranajky a tak. Az na to, ze nas by mohli nakrucic akurat tak do hororoveho zanru...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Ale ne o tym som chcela. Hnetka jak som še rozkukala, ta vidzim, ze budze u nas Viano čno asi jak na Kanarskych ostrovoch. Dumala som sebe, a co včul, šicko mam porobeno, i popratano, navareno i napečeno, ta take vianoce ešči u nas nebuli....normalne me to kus vyviedlo z rovnovahy...prepadol me taky, znace, jak še tomu tak inteligentne hutori, strach z nepoznaneho.,,,šak teraz by som mala Žgrevic na jedneho, naj ucika do obchodu a kupi tote sendviče, co v rakusku nikdaj nemaju(ale aspon se ho na 3 hodziny zbavim), a na druheho, naj še mi aspon nemota pod nohami.Mala by som se hystericky spravac a fnukac, ze nič nesciham - ale kdeze. U nas anjelsky klud...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak mi konecne došlo, ze šak to tote Vianoce mame, jak kazdy o tym vyklada, ze sviatky pokoja a radosci. No, ešči by še trebalo z dačeho radovac, ale z čeho? ta sedzime s Pištom na balkone, radujeme še z teho, ze še perši raz na vianoce nehadame a rozdumavame, co budzeme robic. On by aj znal - do posceli by še rucil, šak je po nočnej, ale zna, ze by tym riskoval moju nehadacu naladu a podzubal totu čarovnu vianočnu atmosferu.Ta še spamäta, a naplanuje okrušnu (no dobre, ta okruznu) cestu okolo sveta - to znamena, oblahovane blaha šickych rodzinnych prislušnikoch v dosahu 30 kilometroch. Co še mi bars pačelo, bo sme pocešili velo ludzi (aspon sebe myšlim) a oni nas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 


Na cintiru sme jak kazdy rok preberali vazne temy, napriklad, ze jak Pišta umre, ta sebe zela, naj ho zahrabeme do našej zahradky bo to najlacnejše. Od preberana temy kompostu sme plynule prešli na nove pochovavacie systemy bo ja še vyznam v takych inovativnych smeroch (robim opatrovateľku), a synator Roman sebe ešci v jeho veku (20) myšli ze je nesmrteľny.
Ta co vam povim, bars šumne se nam jazdilo po svete, dokym som nezbačela, ze Pišta dajak nezvlada cestnu premafku (še začal vyhovarac na dajaky deficit spanku, boze, toti chlapi nič nevytrimu), ta sme radši zamierili domu. 


Muj najväcši probľem bul, co zrobim s moju tradiciu...znace, ja bars tradičny človek. Kapustnica muši byc, no jak vidzice, ze vas partner po zanuchani vone huboch v polifke furt uceka na zachod, a nevraca ľem zato, bo nema co (chce vidzic zlate prasatko, jakeby me nevidzel kazdy švaty dzen), ta sebe rozmyšľice, ci mu ju ponuknece k veceri. Ta som zrobela s cezkym šerdcom kompromis - navarela som mu potajomky jeho najobľubenejšu - cesnakovu so syrom. Uz sce skusali varic cesnacku potajomky?! Tipy vam nedam, bo to na caly druhy članek...Oci mi klala na sviatočnom stole, ale co nespravice z lasky k bliznemu ne? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: J.W.)


Pišta mal teho roku superovsky napad. Ze zabalime paru tote parečky,co naš pes tak ľubi, a porucame medzi darceky - naj še aj on teši z darčeka, seginatko. No, ta vam povim, teho roku otvaral darčeky ľem naš pes -šicke! a veraj ani nozik nam netrebalo, šicko potarhal a roztarhal jedna radosc.
Co ja nemam rada, jak še dohodneme, ze jak sebe kupime darceky a nakonec to nedodrzime. Presnejsi, okrem mna by to mali sicke dodrziavat! Znace to - nekupujeme sebe akoze teho roku nic, druhy rok akoze sebe kupujeme ľem jeden maly, treci rok še dohodneme, ze paru lacnych a štvarty rok, ze nijake gluposci, ľem jeden fajny. Ta ja vam neznam...furt chcem vyhrac, i kazdy rok vyhravam - sebe i skryjem furt dajaky darcek do zalohy, akoze kedz uz sebe tote 3 somariny rozbalili ta vycahnem mojho Jokera. Teho roku som prehrala...šicko vycahnute, a kukaj tu, Pista vycahol pošľedny svojho Jokera...som še rozrevala jak male dzecko jednak z navalu teľo emocioch, ale i z teho tlaku prehry. Pišta sebe myšľel, ze to preto, bo jaky krasny darček som dostala. Bul nadherny, nepopieram, moj dluho vytuzeny, ľem ja fnukala nad jeho netaktnostu - bo mi povedzel pred rozbalenim, ze mu mušim prisahac, ze sebe na to budzem davac pozur jak na oko v hlave - zeby som konečne tote nausničky nestracela,inak ze nedostanem nič. Ale co mu budzem kazic radost ne? Ta som se emočne prisposobela,t.z.rozrevala še ešci vecej. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: J.W.)
Obrázok blogu
(zdroj: J.W.)


No, teho roku to buli krasne vianoce. šalat bul konecne nepresoľeny, v polifke nebuli chrobaky z huboch, a z kolacoch še kazdy druhy dal calkom dobre zjesc.
Co še mi dneška, prvy šviatek vianocny najviac rata, jak moj rakusky Pišta bez prikazana prevzal tradiciu mojho slovenskeho otca. O pol šestej rano som ho našla jak šedzi za stolom a ciska do sebe rizek so šalatom. Ta vam vinšujem šickym krasne šviatky, naj ich prezijece aspon tak duchovne, jak my, u nas doma.

Jana Gaishüthner

Jana Gaishüthner

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fantazia moze byt casto dolezitejsiou ako vedomosti, pretoze tie su ohranicene.. Zoznam autorových rubrík:  moj denSúkromnéZamestnanie-Povolanie?

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu